onsdag 23 mars 2011

Åter på banan!

Idag har jag lärt mig att använda två nya program, och smartboard.
Fantastiskt, och otroligt kul.Jag blir så imponerad av alla snygga och pedagogiska sidor mina kollegor visar upp.Hinner inte med att testa allt vi går igenom hemma.

Sportlov + influensa = SANT! Det slår aldrig fel med att
jag blir sjuk när det är skollov.Blev i alla fall frisk till Kinaresan.

Har haft tio busy men härliga dagar. Beijing var i sig en upplevelse, men att få se terrakotta-armén i Xian, var något utöver allt annat. Tänk att jag fått uppleva något dylikt!! (Det kommer bilder senare.)

Jag har i alla fall varit på ett möte med chef och personal om IKT. Vi gick igenom nya läroplanen, och inventerade personalens fortbildningsönskemål inom IKT-området.
Nu ligger bollen hos cheferna, huruvida vi ska ha några workshops eller inte.Kanske vi får vänta tills de utlovade personliga datorerna dyker upp.
Just nu måste jag i alla fall koncentrera mig på min förebild.

2 kommentarer:

  1. Hej Toni!
    Jag kämpar med min resurssida och som vanligt stöter jag på problem som jag inte kan lösa. Tänker ta en paus och se om det känns bättre i morgon. Hur går det för dig i arbetet med Min förebild?

    SvaraRadera
  2. Hej och välkommen tillbaka!
    Kul att ni på skolan börjat fundera kring fortbildning av personalen. Du kommer säkert att vara en bra resurs i det arbetet.

    SvaraRadera